Friday, March 11, 2005

Classic corrections

Regret the Error posts two amusing corrections worth sharing.

The first is from the Ottawa Citizen, Nov. 22, 2001:
The Ottawa Citizen and Southam News wish to apologize for our apology to Mark Steyn, published Oct. 22. In correcting the incorrect statements about Mr. Steyn published Oct. 15, we incorrectly published the incorrect correction. We accept and regret that our original regrets were unacceptable and we apologize to Mr. Steyn for any distress caused by our previous apology.
The second is from the Washington Post, Sept. 22, 2003:
A Sept. 21 item in the Metro in Brief column about a woman fatally shot in Prince George's County and a child who was wounded incorrectly reported the woman's age, the child's sex, the child's location at the time of the shooting, and the street on which the shooting occurred. A correct account of the incident appears in today's Metro in Brief column.
You guys have any other classics worth sharing?


At 2:04 PM, March 11, 2005, Blogger Nicole said...

From the L.A. Times:

A Wednesday commentary on the nomination of John R. Bolton to be U.S. ambassador to the United Nations erroneously used the term "the late Sen. Jesse Helms." It should have said former Sen. Jesse Helms.

At 11:38 PM, March 12, 2005, Blogger Nicole said...

This one is from the St. Petersburg Times, Jan. 25, 2005:

Forecast: 100 percent
chance of embarrassment

If you're going to poke fun about someone coming up short on the accuracy meter, the last thing you want to do is get it wrong yourself. But that, unfortunately, is just what we did in a chart on the front page Tuesday. To check how the five TV meteorologists predicted the weather, we compared their midweek forecasts with actual weekend temperatures. But we matched the wrong meteorologists with their forecast numbers. With apologies, the corrected graphic is on Page 3B.


Post a Comment

<< Home