Monday, March 07, 2005

Expounding on corrections

Every week, Gelf combs through media corrections for the funniest and most enlightening. Sometimes journalism reveals more in its mishaps than in its success.

Some of the corrections and comments from Gelf Magazine:
What's In a Title?

Washington Post, March 2: A Feb. 9 article incorrectly referred to Richard Doerflinger of the U.S. Conference of Catholic Bishops as the organization's director of abortion-opposition activities. Doerflinger's title is deputy director of pro-life activities.

[You can trace this erroneous title back through prior coverage, from which perhaps it was copy-and-pasted: UPI, a year ago; and then the Washington Post, last July 25. Then again, big deal: The false title seems to fit well. Newsday, in 1989: "Richard Doerflinger, pro-life coordinator for the U.S. Catholic Conference, said the movement is not relying on the court case to resolve the fight. He said his group continues to explore new ways to stop abortion and predicts abortion on demand will end within five years." New Orleans Times-Picayune, 2002: " 'I don't think incremental steps toward the protection of life imply acceptance of the abortions you've been unable to prevent,' said Richard Doerflinger, deputy director of the Catholic bishops' office. 'It simply means you can't do all of the good at one time.']

We Suck, Too

Wired News, March 3: This column was amended to include Wired News in the list of media sites that employ pop-up ads.

[More from the columnist, Adam L. Penenberg: "A stream of reader e-mail has come in, pointing out the irony of a columnist (that's me) criticizing media sites for deploying pop-up ads, only to have his publisher (Wired News) serve up one (for Blockbuster) on this very same column. I hadn't encountered one on in the eight months I've been writing this weekly media column, and my editor had assured me the site hadn't used them since even before then. I'd now like to add Wired News to the list of clueless media sites that rely on pop-up ads for additional revenue but who, judging by the reader reaction, may instead be alienating its audience. The 'money side' of the house is investigating the matter. My apologies." It's suprising that someone at such a tech-oriented site wouldn't have noticed the pop-ups earlier.]

No Respect

New York Times, March 5: An article in The Arts last Saturday about "Rock Star," a CBS reality show scheduled for the summer in which a contestant will be chosen to join the rock band INXS, referred incorrectly to UPN, which has announced plans for a similar show. It is a broadcast network, not cable.

The TV Weekend column yesterday, about "The Starlet," referred to the WB network incorrectly. It is a broadcast network, not cable.


Post a Comment

<< Home